Opis
Dresden
Pociąg dla Niemiec Centralnych
Szybkobieżne spalinowe zespoły serii VT18.16 – znane również jako SVT Görlitz – przez dziesiątki lat były wizytówką Deutsche Reichsbahn na terenie NRD. Obsługiwały one międzynarodowe połączenia do Skandynawii, Austrii oraz Czechosłowacji. Najbardziej renomowanym połączeniem była słynna relacja Vindobona z Berlina przez Pragę do Wiednia. Nie dziwi nam więc fakt, iż ich stan techniczny, komfort oraz świetna obsługa gastronomiczna w pełni odpowiadały normom zachodnioeuropejskim. Nie bez powodu nazywano je dumą ówczesnej Deutsche Reichsbahn. Wyprodukowano pierwotnie osiem egzemplarzy, z których trzy się zachowały – lecz żaden nie jest w stanie technicznie sprawnym.
W związku z tym powstał projekt mający na celu przywrócenie do technicznej sprawności jednego egzemplarza serii VT18.16 dla przejazdów specjalnych zarówno w ruchu krajowym jak i międzynarodowym. Wszystkich zainteresowanych tym projektem chcielibyśmy zebrać, by jako spółka pożytku publicznego ubiegać się o niezbędne środki finansowe. Dotychczas nam się udało przyjąć od DB Muzeum jeden skład na podstawie umowy użyczenia, który został przetransportowany do Drezna i tam odstawiony pod klucz. Naszym hasłem ”Pociąg dla Niemiec Centralnych” pragniemy pokazać, w jak daleko idący sposób pojazd ten był związany z ludźmi oraz technologią pochodzącą z Centralnych Niemiec.
Ponad to planujemy, by słynny kiedyś pociąg „Vindobona” stał się ambasadorem naszego regionu w Europie. Do „ponownego wskrzeszenia tejże legendy kolejowej” jeszcze długa i daleka droga przed nami, do której potrzeba nam wielu chętnych do wsparcia orędowników! Dalsze informacje na ten projekt udostępniane Państwu są pod linkiem:
www.svt-görlitz.de/pl/24-start-pl.html
Pojazd lokalizowy
Pojazd lokalizowy SVT Görlitz
Hotel SVT Görlitz znajduje się w Dreźnie i nie jest dostępny dla zwiedzających.
Godziny otwarcia:
Lokalizacja hotelu SVT Görlitz jest dostępna tylko w dni otwarcia.