Szukam partnera




SZUKAM REGIONU

Kontakt

Interessengemeinschaft
Weißeritztalbahn e.V.
Dresdner Straße 280
01705 Freital

Tel.: +49-351-6412701
Fax: +49-351-6411495


E-Mail

Opis

Freital-Hainsberg – Dippoldiswalde – Kurort Kipsdorf

stowarzyszenie wqspierające kolejkę Weißeritztalbahn

Dzisiejsze stowarzyszenie wspierające kolejki powstało w 1978 r. za inicjatywą zaangażowanych miłośników kolei. Od tego momentu koledzy społecznie wspierali zarządców kolejki – Ile czasu oni spędzali na „ich” kolejce …? Nikt godzin ich pracy nie policzył … Zakres współpracy był dość szeroko pojęty: począwszy od prac budowlanych przy szlaku przez utrzymywanie wagonu salonowego, rekonstrukcję cennych historycznie pojazdów, obsadzanie kas biletowych, a skończywszy przy organizacji i przygotowaniu licznych pociągów specjalnych razem z innymi klubami …
Po ponownym otwarciu kolejki w 2008 r. przejazdy specjalne i tematyczne znów są w ofercie kolejki. Wtedy do akcji wkracza zabytkowy tabor kolejki, który pięknie uzupełnia tabor codziennej eksploatacji. Chętnie gościmy również Państwa na jednej z naszych imprez.
 

©

Trasa

Trasa Weißeritztalbahn

Lokalizacja

Kolejka położona jest na południe od Drezna na wschodniej rubieży Rudaw.

Dojazd autobusem&koleją

Wygodnie dojeżdżamy koleją do stacji Freital-Hainsberg. Stacja ta leży na trasie Drezno – Chemnitz – Zwickau (KBS 510); zarówno kolejka miejska (S-Bahn) z Drezna jak i pociągi regionalne bezpośrednio komunikowane są z rozkładem jazdy kolejki. Ponad to można dojeżdżać miejską linią autobusową A z Drezna. Zatrzymuje się ona zaraz koło stacji Freital-Hainsberg jak i Freitag-Coßmannsdorf. Dalsze informacje o rozkładach pociągów, tramwajów jak i autobusów otrzymują Państwo internetowo  na stronie www Związku komunikacyjnego Łaba Górna (Verkehrsverbund Oberelbe VVO)

Dojazd samochodem

Wybierając się samochodem zalecamy dojazd drogą krajową S194 do samej stacji Freital-Hainsberg

©
©
©

Historia

Historia Weißeritztalbahn

Dnia 16. lipca 1881r. wbicie pierwszej łopaty rozpoczęło historię Weißeritztalbahn. Uroczyste otwarcie pierwszego odcinku do miejscowości Schmiedeberg miało miejsce 1. listopada 1882 r., a niecały rok później dnia 3. września 1882r. uruchomiona została kolejka na łącznej długości do kurortu Kipsdorf. Kiedy w latach 1908 – 1913 budowano zaporę koło Malter, musiano miedzy Spechtritz i Dippoldiswalde przetrasować torowisko kolejki na nową, bo wyżej usytuowaną trasę. Równocześnie powstał tor dojazdowy do stacji Potschappel; po jego zakończeniu w 1924 r. – chociaż teoretycznie – rzeczą możliwą stał się przejazd wąskim torem ze stacji Kipsdorf we Wschodnich Rudawach aż do Strehlen nad Łabą!
Jedno jeszcze przetrasowanie kolejki między Obercarsdorf i Buschmühle okazało się konieczne w 1924 r.: by móc wydzielić przebieg ulicy od torowiska kolejki w miejscowości Schmiedeberg, wzniesiono tam wiadukt, po którym kolejka kursuje do dziś dnia. Już we wczesnych latach przybywali do Kipsdorf coraz liczniej wycieczkowicze, którzy również przyczynili się do gwałtownego rozrostu usług przewozowych na kolejce. W związku z tym znacznie rozbudowano budynek dworcowy na stacji docelowej Kipsdorf; rozbudowę tę ukończono 1934 r. Również w latach NRD linia ta mocno uczęszczana była przez turystów, zwłaszcza w kierunku zapory Malter jaki też do wąwozu rzeki Weisseritz koło Rabenau. Wobec tego 1975 r. podjęto decyzję o długofalowym otrzymywaniu kolejki. Dnia 14. marca 1994 r. wówczas od nowa powstał Wolny Kraj Związkowy Saksonia i objął kolejkę całkowitą ochroną zabytków.
 

Godziny otwarcia:

Kasa biletowa oraz sprzedaż upominków w biurze IG Weißeritztalbahn e.V

poniedziałek – piątek Godz.08.30 – 15.30
W sobotę i niedzielę oraz wszystkie święta Godz.08.30 – 13.30