Opis
Mühltroff / Gera
Nostalgiczne podróże...
Od grudnia 2011 r. do marca 2024 r. Stowarzyszenie Promocji Kolei Doliny Wisenty oferowało pociągi wycieczkowe między Schönberg w zachodniej Saksonii a Schleiz we wschodniej Turyngii. Prawie 15-kilometrowa linia przez dolinę Wisenty została zamknięta od połowy marca 2024 roku. Stowarzyszenie stara się ponownie otworzyć linię obsługiwaną niegdyś przez Królewskie Saksońskie Koleje Państwowe.
Pojazdy stowarzyszenia znajdują się obecnie w światach kolejowych Gera, skąd organizowane są specjalne wycieczki. Możliwe jest również wynajęcie pociągu, który łączy nostalgiczny klimat z nowoczesnym komfortem, tworząc wyjątkowe wrażenia z podróży. Pociąg składa się z dwóch wagonów i przyczepy napędowej i może przewozić około 110 pasażerów.
Linia kolejowa
Linia kolejowa Wisentatal
Linia Schönberg (Vogtl) - Schleiz łączy Saksonię i Turyngię od 1887 roku. Regularne usługi pasażerskie działały do 2006 roku.
We współpracy między stowarzyszeniem rozwoju Wisentatalbahn i spółką kolejową, cała linia została ponownie otwarta jako kolej publiczna w grudniu 2012 roku. Następnie historyczne wagony kolejowe jeździły przez piękną dolinę Wisenty przez prawie dwanaście lat do 2024 roku.
Obecnie ścieżka rowerowa Oberland do zapory Bleiloch biegnie wzdłuż dawnej małej linii kolejowej do Saalburga, a autobus Oberland w Schleiz West oferuje połączenia z pociągami Wisentatalbahn dla podróżujących do zamku Burgk i Saalburga nad Morzem Turyńskim.
Stowarzyszenie stara się o reaktywację linii Schönberg - Schleiz.Pojazdy kolejowe
Pojazdy Stowarzyszenia Rozwoju Wisentatalbahn
Fabryka wagonów w Uerdingen niedaleko Krefeld produkowała w latach 50. i 60. duże serie dwusilnikowych autobusów szynowych na zlecenie Niemieckich Kolei Federalnych. Autobusy szynowe, znane również jako „autobusy szynowe Uerdingen”, umożliwiły szeroko zakrojoną racjonalizację transportu kolejowego na obszarach wiejskich i przyczyniły się do zachowania wielu linii odgałęzionych. Dopiero w 2000 roku Deutsche Bahn zakończyła ich regularne użytkowanie.
Wagon 798 813, producent Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg, zbudowany w 1962 r., używany przez Deutsche Bundesbahn jako VT 798 813 w ruchu pasażerskim do 1984 r., używany jako wagon przemysłowy po przebudowie i modernizacji
Jest w służbie na Wisentatalbahn od 5 września 2014 roku.
Wagon 798 592, producent Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth, zbudowany w 1956 r., Deutsche Bundesbahn VT 798 592, używany w latach 1993-1996 jako VT 204 na Dürener Kreisbahn, używany przez DRE jako VT 798 01 na Dübener Heide oraz między Dessau i Wörlitz do 2011 roku. Od 2016 r. jest dostępny dla stowarzyszenia deweloperskiego Wisentatalbahn. Posiada 54 miejsca siedzące dla pasażerów.
Wagon sterowniczy 998 633, producent Gebrüder Credé w Kassel-Niederzwehren, zbudowany w 1957 r., Deutsche Bundesbahn jako VS 798 633 do 1991 r., Dürener Kreisbahn jako VS 251 od 1993 do 1996 r., DRE jako numer VS 998 01. Wagon z kabiną maszynisty nie ma silników i służy do sterowania wagonami w tym samym składzie pociągu.
Duży przedział wielofunkcyjny do przewozu rowerów i bagażu przylega do przedziału pasażerskiego z 34 miejscami siedzącymi. Pociąg jest dostępny dla stowarzyszenia Wisentatalbahn od 2016 roku.
Dni robocze:
W wybranych terminach oferowane są specjalne wycieczki wagonami kolejki Wisental Valley Railway.